tisdag 25 maj 2010

Tokigheter i detta hus!

Alltså, ibland är min storasyster lite rolig. Hon tycker nämligen att det är jättemysigt att krama mig hela tiden. Jag tycker att kramar är mysiga, men inte hela tiden ju! I alla fall så var jag väldigt trött och då var det inte så kul att kramas. Storasyster hade tydligen åxå fixat frukost till sig själv. Chokladflingor(Vad i all världen är de? Jag har ju i alla fall den godaste frukosten och maten av alla!). Så när storasyster skulle bära upp mig till min säng så ville inte jag bli buren, och på bordet under så stod hennes chokladflingor. Då spottade ju jag förstås ut nappen (varför gör jag de? Då blir jag ju bara ännu mer ledsen...) och den landade rakt i Storasysters chokladflingor! De hade nog varit lite spännande att smaka på nappen efteråt, men Storasyster sköljde bort den chokladsmakande mjölken... men när jag blir äldre, hörni, ska jag allt äta chokladflingor!

♥ Alfie

4 kommentarer:

  1. Jag kan förstå Nora att hon tycker om att krama dig hela tiden. En sådan liten söting kan man väl inte motstå. Jag skall emellertid försöka bärga mig lite (bara lite!), när vi träffas om några veckor. Du får inte ta efter din storebror Erik. Han tycker det är barnsligt att kramas. Det är det väl inte?
    från farmor som längtar efter diig

    SvaraRadera
  2. P.S.
    Var försiktig med chokladflingorna. De är inte bra för dina tänder.

    SvaraRadera
  3. Vet du, jag känner igen det däringa med kramandet. Ett tips: dra syrran i håret.... 1. hon slutar attt krama dig å 2. hon skriker å det låter jättekul!

    Fast dra inte FÖR hårt bara, det råkade jag göra en gång å då blev Amanda lite ledsen....

    /S

    SvaraRadera
  4. Sebbe - Jag har precis börjat testa det där hårknepet. Funkar ganska fint. Nora gör konstiga miner och säger släpp!! fast det vet jag inte hur man gör ännu. Jag kan bara ta tag och det räcker bra för mig.

    PoK Alfred

    Farmor - Bara så du vet så håller Erik på att krama på mamma hela tiden och jag får 100 blöta pussar om dagen så jag tror han gillar att gosa fast han inte vill erkänna det. Jag älskar att gosa!

    PoK Alfred

    SvaraRadera