onsdag 14 april 2010

Vägd och mätt!

Tänkte bara meddela min matchvikt:
4030 gr med body och blöja på. Mamma tyckte att det var lite knasigt för så gör man inte i Sverige. Vad då Sverige? Var ligger det?. Jag är ju född i Indien och då får man ju göra på indiskt vis på mig såklart. Sen mätte dom mig fast då var mamma på apoteket så det visste inte hon förrän vi kom hem igen och mamma såg det i min bok. Dom drog nog ganska mycket i mig för hur har jag annars växt 7 cm? Nu är jag 56 cm lång.

Jag fick sprutor av doktorn och det gjorde ont!!

Sköterskan försökte göra mig glad med att spela cymbal i mitt öra. Det var inte heller kul för jag ville ha nappen och min mamma istället.

På kvällen hade jag feber och då gav mamma mig gula droppar som hon sa smakade apelsin - vad det nu är för något. Gott var det i alla fall och sedan så blev jag lite bättre.

5 kommentarer:

  1. Huff, jag kommer ihåg de läskiga sprutorna! Tur att jag inte får dem varje gång jag är hos syster karin!

    Mmm, tänk snart är det sommar å då ses vi, hurra!

    ♥ Sebbe

    SvaraRadera
  2. Oj, vad du växer fort. Nu får du försöka att växa lite långsammare ett tag så att vi får se en baby i sommar, inte en fullvuxen karl. Längtar efter dig och hela din familj.
    kram från farmor

    SvaraRadera
  3. Min lilla snuttegubbe då♥ Stackars dig! Kan tänka mig att lite mammagos va mkt bättre än en cymbal i örat! Kramizar från älskade storasystern♥♥

    SvaraRadera
  4. Sebbe - Vet du - jag skall få nya sprutor om 4 veckor och sen om 4 veckor igen. Måste säga till att jag inte gillar cymbalen. Jag vill helst vara hos mamma, men här är dom så bestämda så jag måste ligga på ett bord. Dumt. Det skall bli så kul att träffa dig. Du som är så stor och duktig måste lära mig ett och annat! Kram

    Hej farmor, Jag tänkte att jag växer i lite lagom takt så att jag är lagom stor att gosa med i sommar. Kram

    Nora - Puzz på dig ♥

    SvaraRadera
  5. ååå!!! hur vågade du ta dom sprutorna det skulle jag verkligen inte våga:S och det är sant jag tycker faktiskt att det är JÄTTE läskigt fast jag är mycket äldre en dig:)

    SvaraRadera