torsdag 22 april 2010

Jag har varit i Chennai

Där har inte ens Nora & Erik varit! Vi åkte i luften i en stor rulle med nos och vingar. Det var massor av stolar och massor av människor och alla stirrade väldigt på mig och sa hur söt jag är. Inget nytt alltså för det vet jag ju redan.
När vi kom fram sa mamma att det var varmt som i en bastu. Nu vet ju inte jag vad en bastu är, men jag blev väldigt varm och svettig och det kändes inte skönt.
Varje gång jag försökte sova så blev jag väckt för att någon lyfte mig ur bilstolen eller för att vi skulle gå in i ett hus med svensk flagga (det vet jag ju heller inget om, men mamma sa det). Där var det två snälla tanter som också tyckte att jag var söt. Jag vet, jag vet...... Där ordnade mamma och pappa så att jag skall få ett pass och kunna åka till Sverige med mamma och Nora i en ännu större rulle i luften. Det finns
bilder på mammas blogg om ni vill kika på min dag i Chennai.
När vi äntligen var hemma igen så badade mamma & Nora mig för att jag hade varit så svettig. Det var första gången som jag tycket att det var skönt att bada. Sen somnade jag gott i min säng och mitt i natten väckte mamma mig och tyckte att jag skulle äta lite. Tänk att jag var så trött att jag inte ens vaknade av att jag var hungrig!

Kram Alfred♥

1 kommentar:

  1. Vad du får vara med om mycket, och vilken tur att din mamma förklarar för dig allt som du ännu inte vet. ...och vilken tur att du nu har ett pass och kan resa till Sverige så att din farmor verkligen kan konstatera om du är lika söt som alla säger. Längtar efter dig och din familj - kram från farmor

    SvaraRadera